آنچه باید در مورد هیوندای توسان 2018 بدانیم
آنچه باید در مورد توسان 2018 بدانیم
انتظاری که از هیوندای توسان 2018 وجود دارد آن است که با سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی ارائه شود، همان طور که از بقیه شاسی بلندهای میان سایز هیوندای نیز انتظار میرود. هیوندای توسان با چهار تریم مختلف، تحت عناوین: اکتیو، اکتیو ایکس، الیت و هایلندر عرضه میشود که حدود 77 درصد از کل فروش این محصول را دو نسخه اکتیو و اکتیو ایکس به خود اختصاص دادهاند.
از این مقدار نیز مدل توسان 2018 اکتیو ایکس توانسته با صندلیهای چرمی، شیفتر، غربیلک فرمان پریمیوم، رینگهای آلیاژی 18 اینچی، آینههای جانبی مجهز به گرمکن و تاشو برقی، حدود 56 درصد فروش را به سوی خود بکشاند.
اگر سامانه چهارچرخ محرک و پیشرانه بنزینی جزء معیارهای انتخابی شما باشند، بایستی به سراغ دو نسخه الیت و هایلندر که نیروی خود را مدیون پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژ هستند بروید.
شاید این سوال در ذهن شما نقش ببندد که آیا توسان 2018 با 1.6 لیتر میتواند جوابگوی یک شاسی بلند 1700 کیلوگرمی باشد یا نه؟
توان این موتور معادل 174 اسب بخار و گشتاور آن 265 نیوتن-متر است که از دور موتور 1500 تا 4500rpm در دسترس قرار میگیرد و به همین دلیل از قدرت و انعطافپذیری کافی در شرایط مختلف برخوردار است.
برخلاف نمونه دو لیتری توسان 2018 که با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یا دستی همراه شده است، سامانه انتقال قدرت نسخه 1.6 لیتری از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه بهره میبرد که البته عملکرد آن عالی نیست.
به لطف توربوشارژرهای دوقلو، کشش توسان 2018 در دندههای سنگین مناسب و بانشاط است اما واکنش خودرو نسبت به پدال گاز در دنده سوم با تاخیر همراه است و گاهی اوقات نیاز به معکوس کشیدن احساس میشود.
در هنگام گشت و گذار، ویژگی خاصی نظرات را به سمت خود جلب نمیکند و جریان پایدار گشتاور برای دستیابی به سرعتهای بالا و گذر از سربالاییها، همواره تداوم دارد.
سیستم فرمان توسان 2018 جزء موارد مورد پسند ماست، چرا که علاوه بر گردش راحت و آسان به ویژه در هنگام پارک نمودن خودرو، برای مسافرتهای طولانی نیز مناسب بوده و از سفتی معقولی سود میبرد. اما انتظار چالاکی بیش از حد از سامانه فرمان نداشته باشید و در کل اندکی تنبل به نظر میرسد.
سرزندگی توسان 2018 در عبور از پیچها نیز مشهود است، در این مواقع توسان قرص و محکم عمل نموده و باصلابت در پیچ حرکت میکند. خبری از بادی رول نیست و سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب، در کار خود کاملا ماهر هستند.
کیفیت سواری توسان 2018 در حقیقت یک مقوله پیچیده است، از همان ابتدا که سوار بر توسان شدیم، سفتی خاصی را از ناحیه کمک فنرها احساس نمودیم.
ناهمواریهای بزرگ به خوبی جذب سیستم تعلیق میشود اما در جادههای ناصاف کم کیفیت، کمی بیشتر متوجه مشغولیت سیستم تعلیق خواهید شد و دیگر نمیتوان پیچ و خمهای این گونه مسیرها را با خونسردی تمام طی نمود.
هیوندای توسان 2018 از بسیاری جهات خودروی مناسبی است، رانندگی خوبی دارد و از کیتهای مختلف تکنولوژیک بهرهمند شده است.
توسان 2018 مدل اکتیو ایکس نیز نسبت به الیت و استفاده از رینگهای کوچکتر که موجب نرمی بیشتر سواری میشود نیز جزء گزینههای محبوب به شمار میرود.
اگرچه گزینههای مختلفی در این رده پرطرفدار وجود دارند که کار توسان 2018 را در بازار سخت خواهند نمود، نظیر هموطنش کیا اسپورتیج، اما رقبا نیز باید بدانند که با حریفی سرسخت باید دست و پنجه نرم کنند.
آخر:
اگر بدنبال خرید لوازم یدکی توسان هستید استوراستوک بهترین گزینه برای انتخاب شماست.علاوه بر این می توانید تمام نکات را در مورد خودروهای دیگررا نیز در استور استوک بیابید.مانند خودروی هیوندای سوناتا YF
فقط با یک تماس میتوانید مشاوره و یا یک خرید ساده داشته باشید