بررسی تخصصی خودروی هیوندای النترا 2021
معرفی هیوندای النترا 2021
امسال هیوندای با ارتشی از ماشین های فیس لیفت شده با طراحی های خشن تر و جدید تر به صحنه برگشته. ماشینی که ما امروز میخوایم بهش بپردازیم، همونطور که از تیتر مقاله میتونین حدس بزنین، النترا 2021 جدید هستش که با تغییرات زیاد و البته جذابی به بازی برگشته
طراحی بیرونی النترا 2021
خب در بهره اول ، به قسمتی از ماشین میپردازیم که زودتر از هر چیز دیگه ای دیده میشه و به چشم میاد یعنی طراحی بیرونی خودرو. این طور که به نظر میاد، هیوندای تصمیم گرفته که به روند چند ساله خودش ادامه بده و فیس جدید خودش رو پر قدرت تر و خشمگین تر از فیس های قبلی طراحی کنه.
اما تفاوتی که امسال داره، استفاده از المان های مثلثی شکل در سر تا سر بدنه ماشین هستش که بیشتر حس آیرودینامیک بودن ماشین و البته حس از آینده بودن اونرو القا میکنه
همینطور که تو عکس های بالا مشاهده میشه، در گریل ماشین، کاپوت و همچنین در درها و حتی در رینگ های ماشین از عناصر زاویه دار و مثلثی شکل استفاده شده که ظاهر ماشین رو به شدت جذاب میکنه و باعث میشه که ابعاد ماشین به چشم بیایند.
یکی دیگه از نکات خوب طراحی جدید النترا، بزرگتر شدن زاویه دید راننده از جلو ماشین است که باعث میشه رانندگی لذت بخش تر و امن تری داشته باشید
حال اگر به عقب ماشین برویم، میبینیم که مانند طراحی آزرا ، چراغ عقب النترا به هم چسبیده طراحی شده که به عنصر مدرن بودن ماشین اضافه میکنه و همینطور میبینم که در طراحی چراغ بازهم از عناصر زاویه دار استفاده شده که به یکدست بودن طراحی کمک زیادی میکنه
در جدول زیر میتوانیم ابعاد النترا 2021 را در مقایسه با النترا 2020 ببینیم:[table id=2 /]
همینطور که مشاهده میکنین، طول و عرض ماشین افزایش یافته در حالی که ارتفاع آن کاهش یافته. طبیعتا با افزوده شدن طول ماشین باید فاصله بین دو چرخ نیز زیاد شود. هیوندا برای این تغییرات توضیح جالبی داده و آنهم این بوده که با افزایش یافتن طول و عرض ماشین و کاهش یافتن ارتفاع آن، باعث شده اند که النترا ظاهر اسپورت تری داشته باشد و بیشتر به عنوان یک ماشین اسپورت تا یک ماشین سدان معمولی به چشم آید
طراحی داخلی النترا 2021 :
حالا که صحبت طراحی بیرونی ماشین و تغییرات آن نسبت به سال پیش رو پشت سر گذاشتیم، وقت این است که به سراغ طراحی داخلی ماشین برویم
با یک نگاه انداختن به داشبورد النترا 2021 ، متوجه میشوید که مانند تویوتا سوپرا معروف، تمام ابزار ها و دسترسی ها به سمت و دراختیار راننده قرار گرفته. اگر سوپرا قدیمی رو بشناسید، میدونید که این نوع طراحی الهام گرفته شده از کابین خلبان جت جنگی درست شده.
هیوندای حتی به صراحت گفته که طراحی داخلی ماشین رو از جت جنگی الهام گرفته اند. اگر با دقت نگاه کنید، میبینید که صفحه نمایش ماشین یک انحراف کوچیکی به سمت راننده و بالا دارد که استفاده ازآن را برای راننده راحت تر کند. طراحی بدون قعطی دریچه های کولر که حالت متصل به هم دارند به همراه اتصال تمیز 2 صفحه نمایش احساس لوکس بودن رو به خوبی میتونن القا کنن.
تنها ایرادی که میشه به طراحی داخلی این خودرو گرفت، استفاده نکرد از چرم بر روی درهای ماشین است که باعث میشود جای دست سرنشینان پلاستیک سفت باشد که هم تا حدودی ناراحت است هم راحت تر داغ میشود زیر نور خورشید
البته گفتنش خالی از لطف نیست که صفحه نمایش زیبایی که در عکس بالا میبینید فقط برای مدل فول اپشن ماشین در نظر گرفته شده و مدل های پایین تر از صفحه نمایش زیر بهره میبرند
حالا میتونیم بریم به سراغ صندلی های عقب ماشین.چرم های صندلی ها یک سری خط سفید موازی بر روی آنها دارند که در واقع برای اشاره بیشتر به اینکه این ماشین طراحیش بیشتر به سمت اسپرت رفته گذاشته شده اند و طراحی زیبایی دارند. جدا از این میتوان گفت جا پای خوبی دارد و ارتفاع سقف نیز برای کسی که قدش 185 است ایده آل است
آپشن ها و قابلیت های النترا 2021
حالا که طراحی داخلی رو پشت سر گذاشتیم، میتونیم به آپشنها و قابلیت های جذاب النترا 2021 بپردازیم، و من میخوایم با آپشنی که به نظرم از همشون جذاب تر بود شروع کنم واستون
کلید دیجیتال هیوندای:
تا به حال شده که به ماشین برسین و ببینین که سوییچ رو جا گذاشتین؟ یا اینکه بخواین به دوست یا فامیل ماشین رو قرض بدین ولی کلید همراهتون نباشه و یا خونه نباشین تا بتونین این کارو بکنین؟ یا حتی ساده تر ، یکی بخواد چیزی از ماشین شما بردارد اما شما نخواین سوییچ رو بهشون بدین؟
آپشن جدید هیوندای بهتون اجازه میده تمام اینکارارو با گوشیتون انجام بدین. پس از اینکه برنامه رو میریزین و سویچ رو با گوشیتون اسکن میکنید، بهتون یک کلید دیجیتالی در قالب گوشیتون میده که میتواند مانند کلید عمل کند و یا میتوانید با استفاده از ان دستورات جزعی مانند روشن کردن ماشین و یا باز کردن در صندوق را به ماشین انتقال دهید.
میتوانید کلید دیجیتال خود را با دیگران در صورت نیاز در اشتراک بزارید و براشون سطح دسترسی تعیین کنید؛ اگر نمیخواهید کسی بتواند ماشین را روشن کند و براند، میتوانید فقط قابلیت باز کردن در صندوق یا کل در های ماشین را به او بدهید .
اگر میخواهید کسی بتواند از ماشین شما استفاده کنم اما جایی نیستید که بتوانید کلید را به او بدهید صرفا کلید را با آنها به اشتراک میگزارید و انها میتوانند به راحتی از ماشین استفاده کنند
سیستم صوتی النترا:
حالا که کلید دیجیتال رو کامل بررسی کردیم، میتوانیم آنرا کنار بگزاریم و برویم سراغ یکی دیگر از جذابیت های این ماشین که سیستم صوتی بسیار با کیفیت و پیشرفته آن است که توسط شرک سرشناس و موفق بوز که محصول آمریکا است ساخته و طراحی شده. در کل فضای داخلی ماشین از 8 اسپیکر کیفیت بالا بهره میبرد که طوری طراحی شدند تا به صورت بهینه صدا را در فضای داخلی ماشین پخش کنند.
همینطور از انواع مختلفی اسپیکر در سایز های مختلف استفاده شده تا تمام فرکانس های صوتی را به خوبی پوشش دهند . یک اپشن دیگری که سیستم صوتی بوز ارایه میدهد، این است که از سیستم پیشرفته نویز کنسلینگ استفاده میکند تا صدای جاده، خیابان و موتور ا به حداقل برساند تا که سرنشینان بهترین تجربه ممکن رو از گوش کردن به موسیقی داخل ماشین داشته باشند
تهویه هوای هوشمند النترا 2021:
تهویه هوای هوشمند یکی از چیزهایی است که سالهاست کمپانی های ماشین سازی در مورد آن حرف میزنند و سالهاست که در ماشین هاشون از آن استفاده میکنند. اما این رو از من بپزیرید وقتی میگم:تهویه هوای هوشمند النترا 2021 با هر چیزی که تا الان دیدین فرق میکنه. میدونم که گفتم کلید دیجیتالی هیوندای جذاب ترین آپشن این ماشینه، ولی این هم دست کمی ازش نداره.
سیستمی که هیوندای برای تهویه ماشین طراحی کرده شامل گرم کننده صندلی، تهویه هوای صندلی برای جلوگیری از عرق کردن، گرم کننده فرمان ماشین و همینطور کولر و بخاری استاندارد استو اما چیزی که متفاوت میکنه تهویه هوای هوشمند این ماشین رو ، اینه که با استفاده از سنسور ها و برنامه نویسی، کاری کرده اند که عملا یک پکیج کامل داخل ماشین برای تهویه داشته باشین!
اول از همه اینکه لحظه ای که ماشین روشن میشه، ماشین با توجه به دمای بیرون، دما داخل، مقدار نوری که وارد ماشین میشود و ترجیحاتی که راننده از قبل برای ماشین تعریف کرده، دما و شدت هوا را تنظیم کرده و به صورت اتوماتیک تهویه هوا روشن میشود و به صورت ایده آل شروع به کار میکند.
همینطور اگر مقدار نور داخل ماشین کم باشد و دمای فرمان کم باشد، گرم کننده آن به صورت خودکار روشن میشود. و تمام اینها را با روشن کردن ماشین انجام میدهد و لازم نیست که شما اصلا کاری بکنید!
قسمت جذاب دیگری که دارد، این است که داخل صندلی ها سنسور هایی قرار دارند که وقتی میبینند دمای صندلی و رطوبت ان در حال افزایش است، تهویه هوای آنرا روشن میکند تا از عرق کردن شما جلوگیری کند و به محض اینکه دمای صندلی ایده آل شود، آنرا قطع کرده تا از گرفتگی کمر جلوگیری کند.
همچنین سنسور های رطوبت در بیرون ماشین قرار دارن تا وقتی که آب به بیرون ماشین ریخته میشود، در صورتی که تهویه هوا در حال گرفتن هوا از بیرون ماشین باشد، سریعا آنرا به هوای داخلی تغییر میدهد تا قطرات ریز آب به داخل ماشین نفوذ نکند!
آخرین آپشنی هم که هیوندای به این سیتم تهویه اضافه کرده، سیستم کنترل اتوماتیک شدت هوا با توجه به دمای داخلی ماشین است. قطعا براتون پیش اومده که داخل ماشین باشین و در یک روز سرد زمستانی، بخاری را روشن کرده و پس از مدتی ببینید که شدت آن زیاد استو مجبور شوید آنرا خاموش کرده یا کم کنید.
سپس دوباره احساس سرما کرده و این چرخه مستهلک کننده ادامه دارد. هیوندا با افزودن آپشن کنترل اتوماتیک شدت هوا، این مشکل را برطرف کرده. شما میتوانید از 3 حالت مختلف برای تعیین بازه شدت هوای اتوماتیک ماشین استفاده کنید و ماشین با توجه به دمای داخل خودرو ، آن را جوری تنظیم میکند که شما به هیچ عنوان اذیت نشوید
حالا که سیستم تهویه هوا رو پشت سر گذاشتیم، میتونیم بریم سراغ سیتم جدید امنیتی که هیوندای برای ماشین های 2021 به کار گرفته
خلاصه ای از مشخصات فنی النترا 2021:
النترا 2021 از موتور 4 سیلندر 2 لیتری بهره میبرد که 147 اسب بخار تولید کرده و توسط سیستم انتقال هوشمند متغیر یا سی وی تی به چرخ ها نیرو میدهد. هیوندای یک مدل هیبریدی نیز برای این ماشین ارایه کرده که از موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری بهره میبرد
که همراه با یک موتور الکتریکی و باطری 32 کیلو وت لیتیوم- آیون 139 اسب بخار تولید کرده و با استفاده از همان جعبه دنده نیرو را به چرخ ها منتقل میکند. از آنجایی که این ماشین هنوز به طور کامل وارد بازار نشده است، اطلاعات بیشتری راجب به مشخصات فنی آن منتشر نشده
نتیجه گیری:
النترا 2021 بر روی کاغذ ماشین بسیار خوب و مدرنی به نظر می آید که انتظر میرود عملکرد خوبی نیز بر روی جاده داشته باشد. هیوندای امسال تمام تلاش خودش رو کرده تا بتواند آپشن های جذاب و جدید زیادی به ماشین هاش اضافه کنه که به نظر میرسه موفق هم شده که اینکار رو بکنه.
تنها کاری که ما میتونیم در حال حاضر بکینم این است که منتظر بمانیم ماشین وارد بازار شود تا ببینیم که آیا با انچیزی که ازش انتظار میرود یکی است و اینکه آیا میتواند حس اسپورتی که هیوندای سالهاست به دنبال آن است را القا کند؟ یا اینکه با مشکلات عمده ای در واقعیت مواجهه خواهد شد و سرنوشتی مانند میتسوبیشی لنسر برایش رقم میخورد؟